۱۳۸۹ خرداد ۲۷, پنجشنبه

امروز اول خرداد است

امروز اول خرداد است اول خرداد برای شهروندان ساکن آذر بایجان معنی دیگری دارد شاید بتوان گفت اولین اعتراضات مدنی گسترده مردمی بعد از انقلاب در این روز و در تبریز شکل گرفت بخوبی یاد من و دیگر تبریزیها مانده است که مرکز نشینان چگونه در مقابل این فریاد های اعتراض سکوت کردند و بی اعتنا عبور کردند دریغ از یک خط خبری از رسانه های خودی و غیر خودی داخلی . مردم شهرم دیده های خود را فقط خود به تنهایی بخاطر سپردند و ناباورانه یادشان ماند که در این کارزار تنهایند.




اگر مرکز نشینان از خرداد سال گذشته با گارد ویژه ،باتوم و اشک آور ، سیلی وکنک تا حد مرگ ، لباس شخصی های موتور سوار و … آشنا شده اند مردم شهرم از چهار سال پیش به هر بهانه ای آنچنان خیابان های شهرش را مملو از تجهیزات ضد شورش و یگان ویژه می یابد که گویی شورشگران جانی در جای جای این شهر خانه کرده اند.



مروري بر جريانات يکم خرداد 86 تبريز گزارشی بود که در اولین سالگرد 1خرداد نوشته بودم و در آن زمان برای تعدادی از دوستان مرکز نشین فرستادم و لی هیچکدام شان حاضر به انتشار آن نشدند بعدا اطلاع یافتم توسط سابت بای بک منتشر شده است حالا چگونه سر از آنجا در آورده بود نمی دانم.

هیچ نظری موجود نیست: